Pelancong Malaysia Bakal Melancong Ke China Dengan Keretapi Laju

Melawat ke Negara China,khususnya dengan penerbangan kadang-kala kos penerbangan sangat mahal dan kekadang jadual terdenggala juga membuang masa dan waktu kita. Menurut berita dari sebuah portal  di Bangkok, ada ura-ura dalam perancangan untuk membina " Bullet Train " dari Singapora, melalui Malaysia, Thailand,  ke China dan lagi satu arah menghala dari Bangkok Ke Kemboja,Vietnam dan Ke China. ( rujuk peta )

SUMBER: Bangkok Post

Negara Thailand menjadi negara pertama mempunyai sistem pengankutan yang moden ini. Kos ini menelan belanja hampir  RM277.7 bilion (2.97 trilion baht) untuk membina sistem infrastruktur yang meliputi 3,193 kilometer.
Laluan pertama menghubungkan Bangkok ke Nong Khai, Thailand, dijadualkan siap pada 2023 dan laluan untuk laluan antara Vientiane (Laos) dan Mohan (China) hampir 55% selesai.
Tetapi laluan selatan yang menghubungkan Malaysia dan Singapura ke Thailand, kini masih dalam kajian dan kerajaan Thailand masih menyediakan perjanjian baru untuknya. Semoga persetujuan datang begitu juga kita boleh mula melatih kereta api peluru laju terus ke Thailand, China dan Singapura.
Semoga info ini memberi manfaat.

NAMUN jika anda berhajat untuk RIDE Motor Ke China anda boleh hubungi
Facebook Aziz PG 

atau Whatsapp +60137252287

https://wa.me/60137252287

 Sumber Portal Berita Bangkok Post

Copy LINK blog ini untuk berkongsi berita gembira ini bersama mereka yang tersayang.
https://kambaraku.blogspot.com/2019/07/pelancong-malaysia-bakal-melancong-ke.html


Sumber: Sebuah Portal Berita Bangkok
Gambar : Sebuah Portal Berita Bangkok

SERTAI KAMI DI
FACEBOOK GROUP : KEMBARAKU (klik )

Share:

2 comments:

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages