Pengalaman Towing Biker Membantu Kemalangan Di Thailand

KEMBARAKU SEGMEN : PENGALAMAN KEMALANGAN DI THAILAND
Ramai riders dari Malaysia dan Singpura kerap melintasi sempadan Malaysia Thailand saban hari. Mereka kekadang solo ride dan ada yang berkumpulan. Namun adakah mereka telah bersiap sedia segala dokumen seperti Insuran, Declaration Customs Form, Borang TM6,TM2,dan TM3. Begitu juga persedian wang yang mencukupi dan bajet sebarang kemungkinan juga persedian maklumat dan persedian mental dan fizikal.
POK YEH seorang pengusaha Bike Rescue Towing Utara telah berkongsi pengalamannya membantu mangsa kemalangan motosikal di Hua Hin Thailand. Pada suatu hari, Pok Yeh mendapat panggilan daripada rakan mangsa untuk mengangkut motosikal mangsa di pintu sempadan. Kejadian ini berlaku pada tahun 2018. Sepasang suam isteri telah terlibat dalam satu kemalangan. Sesampai mereka di pintu border, tiada kelihatan seperti kecerderaan serius. Setelah dihantar ke salah sebuah Hospil di Malaysia, doktor mengesahkan keadaan mereka agak parah, patah bahu dan tulang sendi.
Namun semasa mereka menumpang trak Pok Yeh, mereka sekadar memakan pain killer yang dibeli difarmasi. Anda bayangkan perjalanan berjam jam di atas trak keadaan mereka menahan kesakitan. Mujur mereka tidak kehilangan nyawa ketika perjalanan.
Nasihat Pok Yeh kepada mereka yang berkenderaan sendiri ke Thailand, bersiap sedialah dengan sebarang kemungkinan. Pastikan anda membeli INSURAN :-
1. POR ROR BOR ( Compulsory )
2. VOLUNTARY ( untuk perbiayaan kenderaan pihak ketiga )
3. Extension 101
4. Tambahan ( Travel Insuran )

Maklumat Insuran Sila Whatsapp : +60184726515

Jika anda mengalami kemalangan di Thailand, anda layak mendapat rawatan di hospital di Thailand. Jangan takut kos tinggi kerana POR ROR BOR akan membiayai sehingga THB80,000. Pastikan anda mendapat maklumat daripada rakan rakan jika anda pertama kali ingin berkembara ke Thailand.
POK YEH boleh di hubungi di

 wasap.my/601132135459

 wasap.my/601155095558
#pokyehTowing BikeRescue Towing Utara
Pok Yeh akan berkongsi lagi pengalamannya membantu mangsa dalam siri siri akan datang.
https://www.facebook.com/alias.ibrahim.1806

Jika anda inginkan maklumat, sila SERTAI POK YEH DI FACEBOOK GROUP : KEMBARAKU (klik )

Image may contain: BikeRescue Towing Utara, smiling, motorcycle, closeup and outdoor
Gambar Hiasan Pok Yeh 



Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages