KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 7

India, Aku, Baldi & Gayung
Malam 11/03/2019 kat Moreh (India) agak sejuk. Water heater rosak, care taker guest house tu bagi kettle electric untuk mandi air panas. Dah lama tak buat macam ni, seronok jugak mandi pakai baldi & gayung ni.
Hari ni, 12/03/2019, awal pagi dah keluar tengok pekan. Banyak kedai baru nak buka. Burung & cengkerik baru nak gosok gigi. Aku singgah kejap kat pintu border, lepas tu jenguk pasar. Kemudian pergi kira berapa bijik tut tut beratur panjang kat tepi jalan. Sempat lalu kat Mak Cik jual petai. Mata petai sini sebesar duit 50 sen.
Jam 9 am, gerak tuju ke Imphal, dalam 105 km. Kali ni free & easy, tak gerak lagi dalam kumpulan macam kat Myanmar itu hari. Singgah kat 6 atm , duit tak keluar, yang keluar kata-kata membebel aku. Atm ke 7 baru okay. Dari Imphal, hala selatan ke Lake Loktak. 55 km saja, 2.5 jam baru sampai. Dekat tapi jauh, ini kira normal.
Lake Loktak tak berapa besar, agak cantik tapi lenggang. Ada 2 ke 3 hotel kecil kat situ tapi tempat parking jauh. Ada jugak hotel yang parkingnya dekat, tapi budget aku pulak jauh. Patah balik ke pekan & check in hotel kecil. Hotel ni jugak tak ada water heater. Electric kettle pun dia tak ada. So aku pakai kettle aku sendiri, malam ni aku mandi pakai baldi dan gayong buat kali kedua. Seronok betul.


Sumber Facebook : Zainal Celeste 
















Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages