KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 18

Pakistan & India, Same Same But Different
Pagi 29/03/2019, roda powil aku gerak perlahan dari Amritsar ke Wahga border. Ambil 2 jam untuk cop keluar India & masuk Pakistan. Border crossing paling peramah & jovial. Kalau dia orang ambek 4 jam pun aku tak kesah.
Terus ke Lahore, 35 km saja, jam 12 pm dah sampai. Dah janji overnight kat tempat Sajjad, Lahore Backpackers. Tempat dia sederhana, bentuk hostel. Aku tak kesah, bini aku pun tak kesah. Sajjad, aku kenal masa rtw motor.Muka dia ala mamak, aku mata sepet. Takda chemistry tapi kami kenal rapat.
Petang aku merayap, sibuk & hingar bingar. Cuaca sikit panas. Berdebu tapi tak sama Delhi. Azan masjid ikut waktu. Singgah kat kfc, makan tapi selera kurang. Dah habis, aku lepak kat budak chai tepi jalan. Rasa macam kat India tapi tak sama.
Esok 30/03/2019 aku ke Islamabad. Jangka tulat nak pelan-pelan explore Karakoram.


Sumber Facebook : Zainal Celeste 












Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages