KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 16

India, Aku Berdepan Pelbagai Masala(h)
Awal pagi 25/03/2019, drive ke Embassy Iran. Lepas 3 kali keluar masuk, urusan selesai. Kemudian kehotel yang pertama dulu, ambil seluar kesayangan bini aku yang tertinggal masa check out itu hari. Balik ke guest house. Belah petang Celeste ada kelas tarian kat sini. Dia mengajar. Aku pulak borak-borak dengan mamat jual pisang, ais krim & susu panas tepi guest house. Dapat juga makan minum free. Kedai tukang gunting 2 in 1 (gunting & dapat tahi hidung free) tu pun disebelah saja. Dia offer aku gunting FOC. Aku tolak.
Hari ni, 26/03/2019 aku naik tut-tut ke Connaught, daerah sebelah. Saja jalan-jalan. Bangga aku dengan tut-tut kat sini. Semuanya penyokong kuat Kedah, semuanya 'hijau kuning'. Lepas tu singgah kat Embassy Iran, pungut passport Celeste.
Dua minggu lebih aku kat India ni, asyik-asyik ada masala(h). Chicken masala, tikka masala, chai masala, curry masala, bryani masala, burger masala, vege masala & pelbagai masala lagi. Mula-mula boleh tahan, lepas tu surrender. Aku tak kuat, tak sanggup berdepan dengan semua masala nampaknya. Malam tadi aku hirup 2 mangkuk 'maggie mee' yang tak da masala. Alhamdulillah, lega aku dari masalah.

Sumber Facebook : Zainal Celeste 













Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages