KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 8

India Ingatkan Aku Budak Kampung
Pagi 13/03/2019, hotel blackout. Suhu 23 degree, cerek elektrik tak boleh guna. Mandi air sejuk, semua jadi kecut. Jam 8 am, gerak ke Kohima, distance 185 km. 50 km pertama back track jalan semalam, 135 km lagi jalan naik bukit sebab Kohima ni dekat 2,000 kaki dari paras laut. Sepanjang jalan teruk sebab dalam construction, punya lah slow.
Jam 3 pm, 15 km sebelum Kohima nampak 1 sign homestay/camping di 1 kampung. Celeste pergi check & dia kata tempat tu menarik. Tinggal kat situ malam tu. Memang nostalgic tempat ni. Sempat jalan-jalan sekitar kampung belah petang. Malam owner buat campfire, capati, dhal & ikan goreng. Kami sembang sampai lewat, cerita bulan & bintang. Tandas & bilik mandi luar rumah. Nak mandi owner masak air dalam periuk besar & aku angkut kebilik air. Macam zaman aku kecik-kecik dulu tapi bab air panas tu masa kecik tak ada.
Hari ini 14/03/2019, anak owner buat breakfast roti bakar, telur rebus & chai masala. Dah siap, gerak ke Nagaon, 250 km. Kalau semalam jalan teruk, hari ni jalan sengsara. 80 km pertama, powil aku tunggang langgang. Tak tahu berapa banyak screw yang longgar & hilang. 5 jam untuk buat 80 km. Sampai Nagaon jam 5 pm, dah gelap. Check in Hotel Shagat dilokasi agak sibuk. Ramai 'peminat' datang kerumun, tak pasti dia orang tengok powil aku ataupun dia orang ingat aku ni Shah Rukh Khan.


Sumber Facebook : Zainal Celeste 




















Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages