KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 17

India, Aku Pergi Dulu
Dua hari lalu, (27/03/2019) belah pagi, aku ke Embassy Azerbaijan hal visa bini. 30 minit saja urusan dah selesai. Belah petang nya pergi ambek 2 kotak aluminium yang aku tempah kat sini, lepas tu pasang kat roof rack powil aku. Memang dah plan untuk buat di India.
Semalam, 28/03/2019 aku tinggalkan Delhi. Jam 5 pm, lepas 450 km driving sampai kat Amritsar. 1.5 jam pertama kena 'Delhi crazy traffic' lepas tu on & off ikut 'main road & highway'. Ada 5 ke 6 road block, semua 'singh' jaga. Tol pulak kejap-kejap kena.
Takat ni dah 30 hari aku & bini atas powil. Mula 28/02/2019, cover Thailand, Myanmar & India. Distance KL ke Amitsar 6,635 km. Powil aku guna 598 litre diesel. Aku ada 35 lagi negara nak cover. Masih banyak, masih jauh.
Aku tak melilau kat Amritsar ni, masa rtw motor dulu aku dah explore semuanya. Pagi ni 29/03/2019, aku tinggalkan India & masuk ke Pakistan. Aku sedih, aku gembira.

Sumber Facebook : Zainal Celeste 




















Share:

No comments:

Post a Comment

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages