KEMBARAKU ZAINAL CELESTE SIRI 1

Zainal Celeste nama bukan asing lagi pada semua pengembara. Baik backpackers,motosikal,empat roda atau siapa saja. Pernah menjelajah RTW dengan jentera dua roda dan kini memulakan kembaranya dengan pacuan empat roda. KEMBARAKU diberi kebenaran untuk menulis kembali siri pengjelajahannya, melalui catatannya di FACEBOOK Zainal Celeste. ikutilah ceritanya disini.
1 Mamat 1 Minah Duduk Atas 4 Roda
28/02/2019 ekspedisi rtw 4 roda kami bermula. Dari KL, rasa nya tayar golek 22,000 kali pusingan untuk sampai ke Alor Setar. On the way sempat henti & jumpa kengkawan sebelum overnight di ibu negeri Kedah tu.
Esok nya 01/03/2019, masuk Thailand. Cop carnet di BKH, cepat dan mudah proses. Pegawai kastam tu tanya 'Pak Chik nak kemana dengan carnet tu?'. Dia panggil aku 'Pak Chik'. Hilang terus semangat nak rtw. Ikut hati nak cancel saja, nasib baik Celeste pujuk.
Malam ni (01/03/2019) overnight di Surat Thani, esok ke Cha Am. Dah 2 hari rtw, tapi hati rasa tak berapa excited, sebab nya naik 4 roda tak sama dengan naik motor. Bini aku kat sebelah tu pun rasa yang sama. Dia suggest tukar ke 2 roda. 1 suggestion yang baik, so aku suruh dia duduk kat belakang dan bagitahu dia 2 tayar kat belakang tu dia punya & 2 tayar kat depan aku punya jadi masing-masing masih rtw on 2 wheels. Lepas tu dari Patthallung sampai ke Surat Thani, Celeste lansung tak cakap, merajuk rasanya.
BERSAMBUNG SIRI KE 2 KLIK










Share:

2 comments:

JOM MELAWAT PAK BARA

JOM MELAWAT PAK BARA
KLIK LOGO
 
KEMBARAKU
Public group · 6,704 members
Join Group
Sebuah group yang sesuai untuk para kembara. Tidak kira samaada anda berbekpek, basikal, motosikal, kereta, pacuan 4 roda dan asalkan anda pengembara....
 

PERLUKAN TOWING

PERLUKAN TOWING
Whatsapp +60182032211 Zul

Labels

Recent Posts

Pages